Vision, mission og strategi

Vision

Fuldkornspartnerskabet fremmer folkesundheden ved at få danskerne til at spise mere fuldkorn.

Mission

Fuldkornspartnerskabet øger tilgængeligheden af fuldkornsprodukter og udbreder kendskabet til fuldkorns gavnlige virkning.

Strategi

Fuldkornspartnerskabets filosofi er, at jo flere der arbejder hen mod vores fælles mål og vision, desto stærkere og mere effektfulde resultater opnår vi. Derfor er samarbejdet og udviklingen omkring partnerskabet fundamentet i vores strategi.


Strategien i Fuldkornspartnerskabet består af fire sammenhængende elementer:

1. Tilgængelighed

Vi koncentrer os om, hvordan man skaber den meste effektive indsats for at få flere danskere til at spise mere fuldkorn. Vi bidrager til, at det bliver nemmere for danskerne at få fuldkorn. Det gør vi ved at øge tilgængeligheden af fuldkorn og ved at bidrage til at gøre fuldkornsprodukter til en naturlig del af hverdagens måltider. Vi arbejder på at komme ind på nye markeder og sikrer, at danskerne flere og flere steder kan træffe et fuldkornsvalg. Hvor det er økonomisk og ressourcemæssigt muligt, bidrager vi til videns- og udviklingsprojekter.


2. Produktudvikling

Producenterne i Fuldkornspartnerskabet udvikler løbende nye velsmagende produkter med fuldkorn. Vi arbejder ligeledes for, at fuldkorn tilsættes i både produkter med fuldkornslogo og kornbaserede produkter i kategorier, der i dag ikke kan få logoet.


3. Logo og kommunikation

Sundhedsorganisationerne i Fuldkornspartnerskabet fremmer og kommunikerer dokumenteret viden om sundhedsfordelene ved fuldkorn, og udbreder kendskabet til kampagnen gennem deres forebyggende og sundhedspolitiske arbejde.
Fødevarestyrelsen fremmer budskabet om at spise fuldkorn – ”vælg fuldkorn” og fuldkornslogoet som en del af de officielle kostråd, og udbreder kendskabet til kampagnen.
Erhvervspartnerne kommunikerer logoet på produktemballage og fremmer kendskabet til fuldkornskampagnen via aktiviteter.

Vi arbejder målrettet med kommunikation og PR. Vi fortæller danskerne om alle de forskellige ting fuldkorn kan være og punkterer samtidig myterne om fuldkorn. Vi arbejder for, at øge både kendskabet og kundskaben til fuldkornslogoet og fuldkornskampagnen.


4. Events og nye normer

Vi arbejder på at skabe events og nye normer, der får danskerne til at spise mere fuldkorn. Vores indsatser er målrettet den brede befolkning. Via strukturelle indsatser arbejder vi også på at øge indtaget af fuldkorn hos den fjerdedel af befolkningen, der spiser mindst fuldkorn.

Kampagneleder

Camilla Toft Petersen camilla@fuldkorn.dk 30 38 15 46

Over 20.000 følgere på Facebook

facebook alt
Få de seneste opskrifter og deltag i konkurrencer og events.

Hvor mange får nok fuldkorn?

Kun 30 % af den danske befolkning får den anbefalede mængde på 75 gram fuldkorn om dagen.

Mere om fuldkornspartnerskabet

Historien
Fuldkornspartnerskabets historie og grundlag
Fuldkornspartnere
Læs mere om fuldkornspartnerne i Fuldkornspartnerskabet
Bliv fuldkornspartner
Se dine fordele som fuldkornspartner
Kampagner
Se tidligere kampagner og events
Hvad er fuldkorn?
Læs mere om fuldkorn